There was an error in this gadget

Tuesday, September 3, 2013





aku semakin gemuk!!! hehehe tp pipi ja la yang sedikit nampak tembam... tu pun hanya sebelah ja nampak tembam...why????? tersebutlah kisah...aku terkena virus bengkak beruk@cantik@beguk@kelenjar air liur@kalenjar troid dan apa lagi la bahasa yang berkaitan hahaha.. ya Allah.. ini lah ujian yang Engkau berikan kepadaku sebagai kaffarah dosa ku selama ini. makan aku trpaksa redha dan akur di atas ketentuan ini.. ermmmm.. sakit!!!!



3-4 hari aku tersadai di rumah ja..hari kedua bengkak mulai surut... nak tau apa ubat aku guna??? simple ja...cepat ambil pen,kertas,,laptop,ipad dan apa saja tablet yang dirasakan sesuai utuk salin petua keramai inni heheheh.. mudah ja.. campurkan nila dan cuka...lepas tu... sapu pada bahigian yang bengkak.siap menahan bau ja nanti wokeh! bengkak dah mula berkurang...ada lagi yang berkenan dengan aku ni..demam la pula! ini lah nasibku..perghh..memang terasa nikmat sakit..bengkak + demam..ermmm bayangkan...


apa pun aku kena kuatkan semangat juga. masih kecik ujian yang aku terima ni jika nak di bandingklan dengan sakit yang para nabi terdahulu dapat anraranya Nabi Ayub as digambarkan seorang manusia yang paling sabar, bahkan dikatakan bahwa beliau berada di puncak kesabaran. seperti mana yang kita telah ketahui dari sirah terdahulu, nai Allah Ayub as diuji dengan penyakit kulit. terlalu lama baginda terpaksa menahan derita sakitnya. namun tetap juga besabar. Allah SWT telah memujinya dalam kitab-Nya yang berbunyi:


"Sesungguhnya Kami dapati dia (Ayub) seorang yang sabar. Dialah sebaih-baik hamba. Sesungguhnya dia amat taat (kepada Tuhannya)." (QS. Shad: 44).


Maka, tidak ada lasan untuk aku bermalas dan merungut untuk sekelumit sakit yang datang kali ini. i"allah semuanya akan menjadi kekuatan untuk aku teruskan lagi mengharungi laluan kehidupan di alam yang fana ini. mai kita pakat2 berdoa sikit k.tak lama pun nak berdoa mengingatinya :)

Doa kesihatan diri
Allaahumma ‘aafinii fii badanii, Allaahumma ‘aafinii fi sam’I, Allaahumma ‘aafinii fii bashari.
Allaahumma innii ‘auudzubika minal kufri wal faqri.
Allaahumma innii ‘auudzubika min ‘azaabil qabri.
Laa ilaaha illaa anta.

Ertinya :
“Ya Allah, sembuhkanlah badanku. Ya Allah, sembuhkanlah pendengaranku.
Ya Allah, sembuhkanlah penglihatanku.
Ya Allah, sesungguhnya aku berllindung kepadaMu dari kekafiran dan kefakiran.
Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari sisa kubur.
Tiada Tuhan selain Engkau”
(H.R. Abu Daud dan Al Hakim)

No comments: