Sunday, January 31, 2010

Dia lebih mengetahui segalanya...




Aku hanya insan biasa..
tidak punya apa untuk dibanggakan
ingin sekali kubawa kaki ini melangkah jauh untuk bersendirian
namun masih banyak janji yang perlu dikotakan
seringkali diuji di alam fana ini,
mungkin kerana ujian di atas khilaf yang lalu
begitu banyak titik hitam menguasai hati ini,membuatkan aku terus alpa dalam buaian nafsu.
Jawapan yang ku terima telah membuatkan aku menjadi lebih matang,
Kini ku lebih yakin dengan ketentuan-Mu ya Rahim
Hanya Engkaulah pencatur terbaik
Hanya Engkaulah penentu segala-galanya.
Ku tagihkan hidayah-Mu
Berilah aku kesempatan mencintai kekasih-Mu
Ikatkan diri ini untuk jadikan agama-Mu sebagai maruahku
Ka’abah sebagai kiblat aku yang satu
Al-Quran pedoman hidupku
Muslimin dan muslimat yang menjaga agama-Mu sebagai temanku
Berikan ku ruang waktu untuk bermujahadah kepada-Mu ya Rabbi.
Untukku mencuci nodah itam ini.
Kami tidak layak untuk mempertikai taqdir-Mu ya Allah
Engkau lah sebaik-baik penerima dan pengampun dosa-dosa hambamu ini….
(created by>suaaraalam2:25am)

No comments: