Monday, November 22, 2010

barang baru...




assalamualaikum WBT.

alhamdulillah,apa la tajuk post kali ni,semacam ja.ap yang baru sangat tu? sebenarnya hari ini,"baitul rijal" mengalami transformasi.syukur sangat2 ni bukannya apa,sebabnya lantai rumah ini yang pecah dulunya,sekarang ini dalam proses nak bagi cantik semula. selalunya,kalau laporan kerosakan yang dibuat dibahagian pembangunan lambat tindakan yang akan diambil. dah banyak kawan di kampus ni bercerita tentang maslah aduan yang dibuat di bahagian pembangunan lambat tindakan yang diambil.biasalah kalu kerja dengan yaang banyak biro"KERA"si.tapi kali ini,kejap saja ada tindakan dari peringkat mereka,bagus,ada peningkatan,hahaha. minggu lepas,lepas habis peperiksaan kertas TITAS,aku pergi buat laporan bersama dengan ketua chef di rumah ni,sapa lagi kalau bukan cik deris;). kira cepat sikit dari biasa.

kelmarin kami penghuni di rumah ni dminta "clear"kan kawasan ruang tamu,sebabnya senang mereka nak wat keja untuk hari ni.maka hari ni bersepah la sikit rumah ni,tapi,gambar bukti bahawa rumah ni bersepah tidak dapat ditunjuk la,mengaibkan.hehee hanya gambar kerja2 pembaik pulih ja dapat dipaparkan.tapi insya'allah keadaan rumah ni senantiasa terkawal tahap kebersihannya.

kesian pula kat si nunung,kasim,dan hery yang nak ulangkaji dalam bilik,terpaksa mendengar alunan bunyi yang amat "best"untuk dihayati.ehehe.kepada penghuni bilik lain bertahan la kejap,petang nanti siap la kot kerja2 ni.senyum ja kalu rasa bising,kali ni bilik kami yang ada masalah dan perlu dijaga kebajikannya oleh pentadbiran,manatau hari lain bilik kalian pula yang berlaku kerosakan.

rasanya,cukuplah dulu untuk pagi ini,nantikan esok pula apa perubahan yang akan berlaku di rumah ni dalam entry esok.wassalam.SUARA ALAM.

No comments: